Pepsi Cola chce být symbolem sluníčkového hnutí

0

Nejnovější reklama Pepsi Coly se tváří, že je sexy, ale zatím to schytává ze všech stran. Od pravičáků za laciné podbízení se nesmrtelnému protestnímu hnutí, které už od 60. let 20. století otravuje vzduch zemí Západu, a také od levičáků, podle kterých reklama devalvuje vážnost jejich protestu.

Oč v reklamě jde? Kamera střídavě zabírá dav protestujících, kteří jsou správně rasově promíchaní, mají ty správně ideově laděné transparenty a nejsou ani moc agresivní. Spíš svými úsměvy rozdávají slunce. Jiný záběr je na tmavou dívku v hidžábu, která i přes symbol poddanosti, který tento šátek reprezentuje, působí samostatně, až feministicky, a něco tvoří. A poslední záběr je na modelku, jejíž svět je, zdá se, smrštěn do neaktivistického a egoistického focení pro módní časopisy. Když dav míjí pracovnu muslimské dívky, ta všeho nechá, a nabitá nově získanou energií ze sluníčkového davu vyrazí s foťákem na ulici fotit ten zázrak lidské obětavosti představovaný demonstrujícím zástupem. Ani modelku nenechá průvod chladnou, a když na ni z davu mrkne mladý okatý Asiat, už ji nic nezadrží. Strhne si blond paruku a ráznou chůzí vkročí do davu, který ji rázem vezme mezi sebe.

A teď přichází to hlavní. Demonstranti sebou pochopitelně nesou chladící box plný Pepsi. Modelka si jednu plechovku vezme a kráčí optimistickým davem. Ale pozor. Čelo průvodu blokují zamračení policisté bránící dobru zvítězit. Situaci zachrání modelka, když k jednomu policistovi přistoupí, nabídne mu plechovku Pepsi, a ten upije. Dav šílí, protože policista je jejich člověk, a ostatní poldové se v té chvíli také uvolní. Revoluce může začít a Pepsi bude u toho.

Upřímně doufám, že Coca-Cola zůstane u Santa Klause. Měl sem ji stejně vždycky radši, než Pepsi.

Comments

comments