Google pokračuje v cenzuře. Zasažen i Středoevropan.

0

YouTube začal v tichosti blokovat reklamu u videí, které mají ke skutečnému extremismu daleko. Stačí, pokud vaše video je jen trochu politicky nekorektní, a cenzoři pracující pro YouTube mu odeberou tzv. monetizaci.

To samé platí pro společnost Google, která je vlastníkem YouTube, a přes kterou mnoho zahraničních politicky nekorektních stránek vydělává na reklamě. Pokud váš web nezapadá do progresivního světa Google cenzorů, s reklamou se rozlučte. A váš obsah skutečně nemusí být nijak extrémní. Stačí, když jen pravdivě popisujete, co se děje.

Twitterové profily zaměstnanců Google, kteří rozhodují o obsahu na síti

Jak ukázal test, na indexu “zakázaných webů” je i Středoevropan. Při pokusu zaregistrovat se ve službě AdSense, skrze kterou je možné zobrazovat Google reklamy, web Středoevropana jednoduše zaregistrovat nelze. Aktivisté v Google byli rychlejší.

Demonetizace může být důležitá především pro ty zpravodajské weby, pro které je zdroj příjmů z reklamy klíčový. A je třeba připomenout, že v tomto případě to není trh, tedy zadavatelé reklamy, kdo by o úspěšnosti webu rozhodoval, ale regulátorem se stal sám Google, který rozhoduje, co na webu může a nemůže být. A vzhledem k faktickému monopolu Googlu ve vyhledávání na internetu to prakticky znamená odstřižení pravicových, konzervativních webů ze zpravodajské sítě. Levicové weby propagující cokoliv totiž nijak zasažené nejsou.

Google nyní kromě demonetizace rozšířil i blokování vyhledávání politicky nekorektních webů. Tématu se v nejnovějším videu věnují Alex Jones a Paul Joseph Watson z Infowars.

Podobné kroky nedávno oznámil i Seznam, který hodlá blokovat reklamu na tzv. dezinformačních webech. Tady se ale musíme teprve nechat překvapit, které weby tím budou zasaženy, a jak bude Seznam tzv. dezinformaci vysvětlovat.

Komentáře

komentáře