Jan Cemper vede svou soukromou válku proti Středoevropanovi

0
Wikipedia Rolf Gebhardt

Osoba levicového aktivisty Jana Cempera je poměrně známá. Nyní se zdá, že se pustil do své soukromé války se Středoevropanem.

Nejprve 5.1. na svém webu Manipulatori.cz zveřejnil článek “MANIPULACE: „Francie snižuje legální věk pro sex na 13 let,“ ve skutečnosti se zákon zpřísňuje”, ve kterém kritizuje článek vyšlý 14.11 na Středoevropanovi. Středoevropan tehdy citoval článek z Le Figaro, ve kterém se francouzská ministryně spravedlnosti Nicole Belloubet vyjadřuje, že snížení legálního věku pro sex na 13 let ji přijde rozumné. Článek dále komentoval další vyjádření veřejných osob a autor, já, projevil obavu, že za těchto okolností chce Francie skutečně legální věk pro sex na 13 let snížit.

Cemper to označil za manipulaci a věnoval tomu celých pět odstavců, kdy v jednom se dopustil nepravdivého tvrzení, kvůli kterému na něj byla u kolínského soudu podána žaloba na ochranu osobnosti.

Tím ale Cemper neskončil. Dnes zveřejnil nový článek, ve kterém doporučuje zařazení Středoevropana na seznam tzv. manipulativních webů, který spravuje server Evropské hodnoty. A jako důvod zmiňuje tři podle něj závadné články.

První jsme již zmínili.

Druhý se týká kauzy pořezání dvou mladých lidí v Brně ze strany cizinců, kdy Středoevropan zveřejnil svědectví napadených lidí tak, jako bylo interpretováno na Facebooku skupiny Slušní lidé. Článek ale nebyl nekritický, jak nepravdivě Cemper píše, ale použil několikrát slovo údajně, čímž dal prostor napadené straně, ale zároveň dal najevo, že tento výklad nemusí být stoprocentně pravdivý. To ovšem Cemper zamlčel. Svědčí o tom i název článku, ve kterém se píše “V Brně měli být”. Nekritický popis by článek nadepsal jako “V Brně byli.”

A konečně se Cemper ve svém zoufalém pokusu chytá jediné chyby, která se na Středoevropanovi stala, z března 2017, tedy z počátku fungování webu, kdy jsem neprověřil jednu fotografii zveřejněnou na sociálních sítích a vydával ji za aktuální. Po upozornění jsem článek s fotografií okamžitě vymazal. To ovšem Cemper nezmiňuje.

Svůj jedovatý článek Cemper uzavírá následujícím zvoláním: “Výčtem toho všeho lze říci, že server Středoevropan.cz lze s plnou vážností zařadit do seznamu FAKE NEWS serverů, tedy seznamu dezinformačních a manipulativních webů.”

Pokud si uvědomíme, že v roce 2017 bylo na Středoevropanovi zveřejněno 2187 článků, a Cemper na základě 3, které mu vadí, což je 0,0013 celkového objemu všech článků, Středoevropan beze studu označuje za dezinformační a manipulativní web, je to k zasmání.

Comments

comments