Britská armáda hledá nové rekruty. V kampani cílí na gaye, muslimy a citlivé lidi.

0
screenshot

Někteří experti kritizují poslední náborové reklamy britské armády, které nazývají politicky korektními, píše Daily Mail. Armáda se v nich nezaměřuje na obvyklou skupinu, která se do armády přidává, ale v kampani “To je sounáležitost” ukazuje gaye, modlící se muslimy a lidi emočně slabé.

V nejnovějším klipu, který se odehrává při vojenské misi, je vidět jeden voják, který si při akci sundá boty a helmu a začne se jako muslim modlit, zatímco ostatní vojáci jej s respektem pozorují a nakonec ho uznale poplácají po rameni.

V jiných klipech se zase mluví o tom, že vojáci smějí ukázat své emoce, nebo že říct jako mužský voják, že máte přítele, je zcela v pořádku.

Generál major ve výslužbě Tim Cross říká, že rekruti by měli vědět, že “nebudeme měkcí a nebudeme na lidi hodní”.

Plukovník Richard Kemp, který velel v Afghanistánu, kampaň kritizuje, že se vydala cestou politické korektnosti. “Jasně se snaží oslovit skupiny minorit, které mohou nebo nemusí mít o službu v armádě zájem. A tím téměř opomíjejí tu hlavní skupinu lidí, která má zájem se přidat.”

Jiný afghánský veterán, Mike Martin, ale reklamy hájí, protože se zaměřují na status někam patřit, což jsou motivace se zapsat. Přiznává ale, že mnoho lidí to vidí jinak a říkají, že dřív se bojovalo a dnes je to o měkkém přístupu a “někam patřit”.

V jednom klipu je vidět voják, který si utírá slzu, když mu přijde dopis od dívky. Na dalším je žena, která vede patrolu. Na jiném mluví gay, který říká, že se nejdřív bál přiznat kým je, ale teď se diví, že to neudělal už dávno.

Comments

comments