Rodina kluka z “opičí” reklamy se musela z bezpečnostních důvodů přestěhovat

0
Foto PA

Matka pětiletého kluka z reklamy společnosti H&M, který byl vyfocen v mikině s nápisem “Nejlepší opice v džungli”, se prý musela odstěhovat ze svého domu ve Švédsku z bezpečnostních důvodů.

Minulý týden se mnoho různých aktivistů do H&M pustilo, protože si z nějakého důvodu usmysleli, že protože je chlapec černoch, mít mikinu s nápisem o opicích je urážlivé a rasistické. Mnozí se také zlobili na matku chlapce, která se ale H&M zastala.

V Africe kvůli tomu dokonce sympatizanti politické strany Economic Freedom Fighters zdemolovali několik obchodů.

I přes tento povyk si matka chlapce stále nemyslí, že by se společnost něčím provinila.

“Respektuji názory jiných lidí v této věci. Vím, že rasismus existuje, ale je tato mikina rasistická? Ne, není,” řekla pro BBC.

Přesto paní Mango, jak se matka chlapce jmenuje, napadají jiní černoši, že H&M neodsoudila.

“Jsem pro ně zaprodanec, ztrapnila jsem černé a afro-americké lidi. Prodala jsem svého syna za peníze (říkají).”

Z bezpečnostních důvodů, kvůli neupřesněným hrozbám, a prý i kvůli útokům v Jižní Africe, se paní Mangová i se synem přestěhovali na neznámé místo.

“Nemá tušení, co se děje, je mu teprve pět,” říká o svém synovi. “Liam rasismus ještě nepoznal. Chci, aby si zachoval nevinnost.”

Komentáře

komentáře