Nouzovou linku ve Švédsku zaplavují hovory v arabštině a somálštině

0
Shutterstock

Počet nouzových hovorů na policii a záchranku lidmi mluvícími cizím jazykem vzrostl v roce 2017 ve Švédsku o 34 procent. Nejčastějšími jazyky je arabština a somálština.

Ve Švédsku bylo takových hovorů v jiném jazyce než je švédština nebo angličtina v roce 2017 celkem 7738. To vytváří větší potřebu překladatelů a vyšších nákladů na provoz.

Gunnar Bergström, který je ve Švédsku odpovědný za linku 112, říká: “Volající musí být schopen zodpovědět dvě otázky: kde je a co se stalo. S pomocí překladatelů získáváme v konverzacích jasno a snižujeme míru nedorozumění.

Být schopný mluvit v nouzi svým rodným jazykem je prý extrémně důležité pro pocit porozumění a také to může vytvořit pocit bezpečí v chaotických situacích,” říká.

Bergström dodává, že zvýšení počtu hovorů nešvédských mluvčí je “přirozený odraz společnosti ve které žijeme.” Operátoři linky jsou schopni mluvit plynně švédský a anglicky, ale pro jiné jazyky potřebují pomoc externích tlumočníků.

Ačkoliv počet takových hovorů vzrostl mezi lety 2016 a 2017 o 34 procent, od roku 2013 zaznamenal raketový nárůst. V tom roce totiž takových hovorů bylo jen 241.

Komentáře

komentáře