Úspěch euroskeptických stran v Itálii je opět přisuzován “Rusům”

0

Georgem Sorosem, největším ovlivňovatelem politického dění v jednotlivých zemích moderní historie, sponzorovaná organizace Expo, která sídlí ve Švédsku, tvrdí, že italské volby ovlivnila ruská média “vyvoláváním nenávisti k migrantům”.

Organizace prostřednictvím svého magazínu tvrdí, a cituje španělskou studii, že ruské médium Sputnik volby ovlivnilo svým zpravodajstvím.

Podle studie italská verze Sputniku byla sdílena více, než jiné stránky kritické k masové migraci, což prý mělo vést k podpoře populistických, protimigračních stran jako je Hnutí pěti hvězd, nebo Liga.

Jediné zahraniční médium, které prý bylo sdíleno více, než Sputnik, byl levicový Huffington Post. Je zajímavé, že italské levici to moc nepomohlo.

Expo pak ještě tvrdí: “Ruská propaganda dodržuje stejný scénář v Itálii jako v jiných zemích: pochybné zdroje a experti, stejně jako senzační titulky sdílené deseti tisíci účtů s cílem učinit obsah virální (masově sdílený) a vnímání problému posílit.”

O Rusech v souvislosti s ovlivňováním voleb slyšíme už od Brexitu v roce 2016. Když ovšem došlo k analyzování těchto tvrzení, zjistilo se, že “Rusové” na reklamách souvisejících s Brexitem utratili 73 pencí.

Nedávno Facebook oznámil, že nenašel žádné důkazy ruského vměšování do Brexitu. Twitter oznámil, že v době kampaně fungovalo 49 falešných účtů, což se rovnalo 0,005 procentům účtů tweetujících o referendu.

Comments

comments