Značka GAP kritizována za reklamu s malou dívkou v hidžábu

0

Značka GAP známá i v ČR spustila reklamní kampaň zaměřenou na děti pod názvem “Zpátky do školy”. Její součástí je mladé děvče arabského původu v hidžábu.

Francouzi tuto kampaň dobře nepřijali.

“Nikdy nepřijmu, abych vídala malé dívky v závoji. Do GAPu nikdy nepůjdu,” napsala radní za Onward, Anne-Christine Lang.

Vznikla i petice pod názvem “Závoje nejsou dětská hra”.

“Žádáme GAP v Evropě, aby se distancoval od kampaně GapKids, která si troufá uprostřed dětí z různých kultur umístit dívku v hidžábu, jako kdyby byl závoj něčím, co přispívá k diverzitě. Závoj není pohádka!”

Autoři kampaně kromě toho upozorňují, že zahalené ženy trpí nedostatkem vitamínu D. A že u muslimských dívek není závoj jediným omezením. Často jim je vybrán manžel už v 10 letech, nesmějí pěstovat sporty společně s chlapci a koupat se bez závoje.

Na co už kampaň proti GAPu ovšem neupozorňuje, je nadproporční zobrazení nebílých dětí. Ač je reklama primárně zaměřena na západní svět, z reklamy má člověk dojem, že bílé děti jsou v něm málo viditelnou menšinou.

Komentáře

komentáře