Žena “Amerického snipera” kritizuje reklamní kampaň Nike s Kaepernickem

0

Celá americká pravice shodně kritizuje fakt, že si v boji mezi liberály a konzervativci firma Nike zvolila levou stranu a podpořila anti-amerického aktivistu Colina Kaepernicka. Toho Nike dala do své reklamní kampaně, která má titul “Věř v něco, i když to znamená obětovat všechno”. A právě tento titulek, který vytváří falešnou představu Kaepernicka revolucionáře zničeného systémem v boji za pravdu, si vzala na paškál Taya Kyle, žena tragicky zesnulého amerického hrdiny Chrise Kylea, kterého zná svět i díky zfilmování jeho příběhu Clintem Eastwoodem ve filmu Americky sniper.

Středoevropan nebude chodit kolem horké kaše a to, co Taya napsala, vám tady předkládá:

“Nike, miluju vaše vybavení, ale tady jste mě ztratili. Vaše nová reklama s Colinem Kapernickem, pochopila jsem ji, ale to s tím obětováním všeho… To mi tu nesedí. Obětování čeho přesně? Kariéry? Udělala jsem to dvakrát, když jsem se rozhodla zůstat doma se svými dětmi místo toho, abych stoupala na žebříčku v businessu. A nebylo to obětování všeho. Bylo to obětování kariéry a nějakých peněz a to kvůli tomu čemu věřím a především komu věřím.

A to je to co Colin maximálně obětoval – nějaké peníze a je o diskusi, jestli nějakou kariéru vlastně ztratil. Možná ztratil respekt některých lidí, zatímco získal respekt jiných. Nebo využil jednu kariéru, aby získal jinou, když ta první uvadala. Nevím. Co vím je, že získal popularitu a obálky časopisů, na které by se nedostal nebýt toho, že si klekl, aby jak říkáš, “v něco věřil”. Také přemýšlím nad ironií, ačkoliv neznám čísla, že získal lukrativní kontakt s Nike. Takže celé to “obětování všeho” je urážkou těch, kdo všechno opravdu obětovali.

Chcete mluvit o někom v NFL, kdo obětoval vše? Pat Tillman. Hráč NFL, nebyl na lavičce, který odešel do armády a padl. To je obětování všeho za něco, čemu věříte.

Co další válečníci? Válečníci, kteří nebudou na titulních stránkách časopisů, kteří nedostanou lukrativní kontrakty a miliony fanoušků kvůli svým činům a kteří skutečně obětovali vše. Udělali to, protože v něco věřili. Berte to ode mě, když říkám, že obětovali vše, tak také obětovali životy svých nejdražších, kteří už nikdy nebudou jako dřív. To je obětování všeho pro něco, čemu věříte.

Povstat, nebo spíše pokleknout, proti vlajce, která zahalovala rakve tolika těch, co skutečně obětovali všechno pro něco, čemu věřili, čemu věříme my všichni? To je ironie vaší reklamy. Nemám slov. Chtěli jste s tím urazit?”

Celý text najdete zde:

Komentáře

komentáře