Ve feministickém světě se krása neodpouští. Modelky kritizovány za roli hostesek na veletrhu v Anglii

0

Modelka musela bránit svou roli hostesky na zemědělském veletrhu poté, co se proti ní obrátila internetová vlna nenávisti, která její účast na show označila za “krok zpátky”.

Debata o tom, že “ženy mají možnost dělat práci, kterou chtějí”, vypukla poté, co zemědělská firma Agrifac zveřejnila příspěvek s pozváním na show v Birminghamu společně se dvěma najatými hosteskami.

Proti tomu se zvedly reakce, že “taková propagace je již dnes neakceptovatelná”, “trapná”, “špatná”, “zklamající”.

Předsedkyně klubu Mladých farmářů o fotkách řekla, že je “frustrující, že v roce 2019 ještě musíme vést takovou konverzaci”.

“Nemám nic proti těm dívkám. Jde o to, že něco takového už je zastaralé”.

Je zajímavé, jak se tito lidé vždy oženou nějakým datem. Obvykle aktuálním rokem, nebo tisíciletím, a dodají, že nechápou že v (doplň libovolný rok) se ještě “něco takového děje”. Vztahuje se to na cokoliv, co nevyhovuje jejich agendě, a použití aktuálního roku je takovým zaklínadlem, který má jejich tvrzení dodat legitimitu. Například: “Jak ještě v roce 2019 může být někdo rasistou”, nebo o něco absurdněji, “Jak může ve 21.století ještě někdo mluvit o národu”. Jde o argumentační trik, který vás automaticky zažene do obrany, a asi nejlepší je zareagovat stejně demagogicky – “Jak může ve 21.století ještě někdo popírat existenci národů”.

Negativně se, v souladu s vlnou feminismu, vyjádřil i manažér prostor, kde se show koná:

“Mnoho žen chce být uznáváno za svůj přínos zemědělství a chtějí být brány vážně v dříve muži ovládaném odvětví”.

Jedné modelce se ale komentáře lidí, kteří jí vůbec neznají, nelíbily, a do debaty se zapojila také, když jedné “farmářce”, co ji přirovnala k “děvce”, řekla, že její oděv je uniforma, na které není nic špatného.

Také odmítla tvrzení, že je “dekorací” a vysvětlila, že její role je propagace značky a komunikace se zákazníky tak jako to dělají druzí v normální práci.

Pro BBC pak řekla: “Lidé, kteří nás nazývají blond Barbínami bez mozku jsou nechutní,” a dodala, že od lidí, kteří na veletrhu skutečně byli, má jen pozitivní reakce.

Šéfka propagační agentury Fan Experience, která dívky na akci vyslala, kritiku odmítá s tím, že většina z ní pochází od lidí, kteří se veletrhu neúčastnili, a je podle ní nevhodné, aby se ženám říkalo, že to, co nosí, je špatné.

“Tyto ženy jsou profesionálky, které dělají skutečnou práci, a mají pozitivní ohlasy od lidí, kteří tam byli.”

Ti samí lidé, kteří účast dívek na veletrhu kritizují, jsou schopni v jedné větě říct, že nechápou, proč ženy v roce 2019 nemohou dělat práci jakou chtějí (s odkazem na touhy některých žen sloužit v armádě, nebo dělat typicky mužské práce), a v té samé větě zkritizovat ty ženy, které se rozhodnou pro svou práci využít svou krásu. Ukazuje to, že feminismus je ve skutečnosti snahou ženy “pomužštit” a zbavit je jejich klasických ženských rysů a chování. V té samé chvíli probíhá tažení proti příliš mužským mužům s přebytkem testosteronu, a běží snaha je zženštit.

Komentáře

komentáře